انواع آجر استفاده شده در ساختمان

  • تاریخ نشر : 00/04/2
  • نویسنده : آجر سفال وطن
  • تعداد بازدید :


انواع آجر

آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است. آجر از قدیمی‌ترین مصالح ساخته‌ی دست بشر به شمار می‌آید. آجر از مصالح ساختمانی در ساختمان سازی است که برای ساخت قسمت های مختلف ساختمان کاربرد فراوانی داشته است. با گذشت زمان آجر نیز دستخوش تغییرات شده است. آجرهای جدید با کاربردهای متنوع ساخته شده اند. امروزه انواع آجر در ابعاد و اشکال مختلف در کارخانه ها ساخته می شوند. هر کدام از آجر ها کاربردهای متنوعی و با ویژگی های مختلفی تولید می شوند. می توان گفت آجر از گذشته تا به امروز جز مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساختمان سازی بوده است. با توجه به این مقدمه در این مطلب از سایت آجر سفال وطن به بررسی و معرفی انواع آجر می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع آجرهای ساختمانی

آجرهای ساختمانی با توجه به ساخت و متریال به کار رفته در آن، جنس رنگ، قابلیت و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی، دکوراسیون و نمای خارجی ساختمان، ساخت دیوارها، سقف، پی ساختمان و دیگر قسمت ساختمان به کار برده می شوند. آجرها به دلیل قیمت مناسب در تمام پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع آجر تولید شده در بازار با توجه به جنس و ابعاد خود کاربردهای متفاوتی در ساختمان دارند. آجر ها با توجه به ویژگی های خود به عنوان کف‌پوش و دیوار پوش و برخی دیگر برای دیوارچینی استفاده می شوند. آجر های مختلف موجود در بازار تنوع زیادی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. با توجه به کاربرد آن ها مشتریان می توانند انتخاب های متعددی مطابق با سلیقه و نیاز خود داشته باشند.

آجرهای رسی اولین و فراوان ترین نوع آجر است که قدمتی چند هزارساله دارد. ابعاد آجرها به گونه‌ای تعیین شده اند که به راحتی در یکدیگر قفل و بست شوند. همین ویژگی آجر را برای استفاده در برخی سازه ها مانند طاق و گنبد مناسب می سازد.

انواع آجر


انواع آجر

امروزه آجر های متعددی در دسترس خریداران قرار گرفته است. آجر ماشینی، آجر ماشینی توپر، آجر ماشینی سوراخ دار، آجر سفالی از جمله این آجرها هستند. هر کدام از این آجرها از مواد اولیه مختلفی تهیه می شوند و تحت شرایط به خصوصی در کوره پخت می شوند. مواد اولیه و دمای پخت و ویژگی ظاهری آجرها مقاومت، استحکام، کاربرد آن ها را تعیین می کند.

آجرها از نظر مقاومت و شکل ظاهری متفاوت اند و بسته به مورد استفاده با ابعاد گوناگون تهیه می‌شوند. آجرها در طبقه بندی ها مختلف تعریف می شوند. آجر بر اساس نوعی از طبقه بندی به چندین دسته تقسیم می‌شود. که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

  1. آجر فشاری
  2. آجر ماشینی
  3. آجر سفالی
  4. آجر لعابی
  5. آجر نسوز
  6. آجر ماسه آهکی
  7. آجر جوش
  8. آجر دکوراتیو

آجر فشاری

نام این آجر از طرز تهیه آن به دست آمده است. پس از تهیه مواد آجر، مواد ترکیب شده را درون قالب می ریزند و کناره های آن را با دست فشار می دهند. به همین علت این آجر به عنوان آجر فشاری نام گذاری شده است. آجر فشاری در مرحله زیر کاری و سفت‌کاری ساختمان قابل‌استفاده است. از آجر فشاری در قسمت های مختلفی همچون طاق ضربی، تیغه‌چینی، گره چینی استفاده می شود. این آجر از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین آجر فشاری از مقاومت بالایی در برابر تاثیرات محیطی برخوردار است و مقاومت فیزیکی بالایی دارد. از آن جایی که آجر فشاری ظاهری طبیعی دارد، از آن در طراحی نمای ساختمان هم استفاده می شود.


آجر ماشینی

آجر های ماشینی به آجری گفته می شود که در بازار به صورت آجرهای سوراخ دار وجود دارد. آجر ماشینی بر روی بزرگ‌ترین سطح آن‌ها هشت یا ده سوراخ وجود دارد. این آجر برای ساخت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. اضلاع آجر ماشینی 5/5 در 11 در 22 سانتی‌متر است که برای مرحله سفت کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سوراخ های موجود بر روی آجر ماشینی باعث می شود در هنگام کار ملات به داخل سوراخ نفوذ کند و همین باعث شود تا استحکام آجر بالا رود.


طبق آنچه اداره استاندارد برای این آجرها در نظر گرفته است، این آجر باید دارای سوراخ‌هایی با قطر 1.5 تا 2 سانتی‌متر باشند. سوراخ‌ها نباید بیشتر از 25 درصد سطح را شامل شوند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های استاندارد آجر ماشینی این است که فاصله سوراخ‌ها از یکدیگر و از لبه آجر نباید کمتر از 30 درصد طول آجر باشد.


از جمله ویژگی های آجر ماشینی این است که برای استفاده در ساخت طاق ضربی مناسب نیستند. این به این دلیل است که قدرت مکندگی آجر ماشینی پایین است و به همین علت به راحتی به ملات نمی چسبد.

یکی دیگر از ویژگی های آجر ماشینی این است که این آجرها ترد و شکننده هستند و برای دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرند.
قیمت مناسب این آجر باعث می شود تا برای اکثر پروژه های ساختمانی به کار گرفته شود.


آجر سفال

آجر سفال یکی دیگر از انواع آجرهای پر کاربرد ساختمانی است. آجر سفالی با نام تیغه سفالی نیز شناخته می شود. از آجر سفال برای ساخت دیوارهای داخلی و یا خارجی ساختمان استفاده می شود.

بنابراین آجر سفال از انواع آجر برای دیوار است. آجر سفالی قیمت مناسبی دارد و از این رو برای ساخت و ساز از آن استفاده می شود که موجب می شود هزینه های ساخت به طور چشمگیری کاهش پیدا کنند. آجر های سفالی از نوع مرغوب باید ویژگی هایی داشته باشند. از جمله ویژگی هایی که نشان می دهد که آجر سفال از جنس مرغوب برخوردار است موارد زیر است:

  • رنگ روشن و باز
  • متراکم و توپر وزن سنگین
  • صدای زنگ در هنگام برخورد دو آجر سفالی مرغوب
  • کمترین میزان شکنندگی و ضایعات در هنگام حمل و نقل

برای اطلاع در مورد قیمت آجر سفال ۸ سانتی درجه یک، آجر سفال ۱۵ سانتی درجه ۲، آجر سفال ۱۰ سانتی، آجر سفال ۱۵ سانتی درجه ۲ و دیگر آجر های سفالی می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید.

آجر لعابی

آجر لعابی دارای روکشی است که آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می کند. عوامل متعددی در شرایط آب و هوایی مختلف مانند رطوبت، فرسایش، هوازدگی، مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی می تواند باعث تخریب آجر شود. بنابراین لعاب آجر می تواند نقش لایه محافظ را ایفا کرده و عمر آجر را طولانی می کند.

انواع آجر


تنوع رنگ اجر لعابی بالاست. بنابراین این امکان وجود دارد که آجر لعابی را در تزئین دکوراسیون داخلی و دکوراسیون خارجی ساختمان مورد استفاده قرار داد. آجرهای لعابی در رنگ های متنوعی مانند آبی قرمز، نارنجی، قهوه ای، سورمه ای وجود دارد. تنوع رنگی آجرهای لعابی می تواند زیبایی خاصی به فضا ببخشد. آجرهای لعابی به خاطر رنگ و طرحی که دارند در معماری های با طرح سنتی به کار گرفته می شوند. همین ویژگی ها باعث می شود قیمت آجر لعابی نسبت به سایر آجرها بالا باشد.


آجرنسوز

یکی دیگر از انواع آجر، آجر نسوز است. این نوع آجر با استفاده از کانی‌های معدنی نسوز تولید می شود. این آجر دارای ساختار مولکولی منظم و مقاوم است که در دماهای بالا متلاشی نمی‌شود. از ویژگی های آجر نسوز این است که خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت‌های بالا حفظ می‌کند و تحمل گرمایی بالایی دارد. این آجرها در برابر فرسایش، حرارت و سرما مقاومت بسیار بالایی دارند. در ادامه به برخی از ویژگی های آجر نسوز اشاره می کنیم:

  • تنوع رنگ بالایی: رایج‌ترین رنگ‌های آن قرمز و قهوه‌ای
  • زیبایی نمای ساختمان به علت عدم محدودیت رنگ و اندازه
  • عایق حرارتی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • قابلیت جذب به ملات بالا و چسبندگی بالا
  • قیمت بالا


آجر ماسه آهکی

این آجر از سیلیکات کلسیم تولید می شود. مواد تشکیل دهنده آن از ترکیب آهک و ماسه سیلیسی است. پس از آن تحت فشار زیاد پرس های مکانیکی و هیدرولیکی قرار می‌گیرد و سپس در دستگاه اتوکلاو و در شرایط فشار و بخار قرار می گیرند تا پخته شوند.
این آجرها نباید در محیط‌های اسیدی یا نمک‌های قوی قرار بگیرند. در هنگام خشک شدن منقبض می‌شوند و به علت جذب آب بیشتر نسبت به سایر آجرها در پی سازی و کرسی چینی توصیه نمی‌شود.


از ویژگی هایی این آجر که باعث گرایش به سمت این نوع محصول شده است: محصول در اندازه های یکنواخت و با شکل هندسی ظریف تولید می شود. رنگ سفید آن جلوه خاصی به آن بخشیده است. آجر ماسه آهکی قابلیت ترکیب با رنگ‌دانه های مختلف را دارا است. بنابراین شما می توانید این محصول را در رنگ های مختلف به دست آورید.


آجر جوش

یکی دیگر از انواع آجر، آجر جوش است. آجر جوش توسط خاکی که در گرمای بیش از هزار درجه خمیری نشود می‌پزند. برای اینکه آجر به شکل یک تکه در آید، آن را بیشتر در کوره نگه می‌دارند تا دانه‌های خاک کمی عرق کرده و به هم بچسبند. برای آنکه آجر کم عرق کند، به آن گداز آور می‌زنند، که معمولاً اکسید آهن است. اکسید آهن گذشته از اینکه گدازآور است، رنگ آجر جوشی را سرخ تا سیاه می‌کند.


آجر دکوراتیور

آجر دکوراتیو نمونه‌ای دیگر از انواع آجر است که امروزه استفاده از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی زیاد به چشم می‌خورد. این آجرها انواع مختلفی دارند و می‌توان با توجه به سلیقه شخصی نمونه‌های مناسب را انتخاب و مورداستفاده قرار داد.


انواع آجر از نظر شکل

یکی دیگر از تقسیم بندی های آجر از نظر شکل است که به ترتیب زیر است.

انواع آجر
  • آجر توپر

آجر توپر آجری است که حجم سوراخ‌ها از ۲۵ درصد حجم آجر بیشتر نمی شود.
در این نوع آجر، سوراخ‌ها کاملاً یا از میان آجر عبور می‌کنند.
انواع آجر توپر مقاومت بالایی دارند.
آجر توپر برای ساخت دیوارهای باربر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • آجر سوراخ‌دار

آجر سوراخ‌دار نوعی آجر است که در آن حجم سوراخ‌هایی که از میان آجر می‌گذرد، از ۲۵ درصد حجم آجر بیشترمی شود.

  • آجر توخالی


آجری است که در آن حجم سوراخ‌هایش که از میان آجر عبور می‌کنند از ۲۵ درصد حجم آن بیشتر است و هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد سوراخ‌ها وجود ندارد.

  • آجر متخلخل

در این آجر حجم منافذ بیش از ۲۰ درصد حجم آجر است آجرهای متخلخل معمولاً با روش‌های پرسی تولید می‌شوند. درحالی‌که آجرهای سوراخ‌دار و توخالی با استفاده از روش برون رونده ساخته می‌شوند.

  • آجر توخالی و سوراخ دار، دارای سوراخ های متعددی هستند.
  • آجر متخلخل دارای منفذ بوده و به روش پرسی ساخته می شوند.


آجر با شکل مخصوص

آجری است که دارای شکل هندسی به‌غیراز مکعب مستطیل معمولی است.


انواع آجر بر اساس کاربرد

آجرها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند مسلماً کاربردهای مختلفی نیز پیدا می‌کنند که ازجمله این نوع اجرها شامل:

  • آجرنما

آجرهایی که برای تزئین نمای ساختمان و یا دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

  • آجر معمولی

آجر معمولی به روش ماشینی یا دستی تولید شده و برای انجام کارهای معمولی در ساختمان به کار می‌رود.

  • آجر مهندسی
  • این نوع آجرهای ماشینی به علت تراکم بالا از مقاومت زیادی برخوردار است.
  • آجر مهندسی ظاهری نیمه شفاف دارند.
  • آجر مهندسی در ساختمان‌هایی که بار زیاد را تحمل می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.


اجزای تشکیل دهنده آجر

خاک رس ماده اصلی تشکیل دهنده آجر است. خاک های رس دارای کانی هایی است که نقش آن ها در ایجاد آجر بسیار مهم است. این کانی ها شامل کائولینت، ایلیت، منیزیم، آلومینیوم، هیدروکسید های آلومینیوم، هیدروکسیدهای آهن، اکسیدها و مواد آلی هستند.

خاک رس با مقدار معینی آب مخلوط می شود. با گل حاصل شده از آن تولید خشت می کنند. رنگ آجر نیز از جمله مواردی است که به شرایط پخت و ترکیبات اولیه آن وابسته است. رنگ آجر بیشتر مربوط به شرایط و طرز پخت آجر است.
رنگ های قرمز، آبی و زرد رنگ هایی است در آجر ها دیده می شود.


روش ساخت آجر

ساخت، تهیه و تولید آجر در شش مرحله زیر صورت می¬ گیرد:

  1. استخراج خاک رس از سطح زمین
  2. عمل آوردن خاک یا آماده¬ سازی مواد خام
  3. ساختن گل برای تولید خشت
  4. قالب‌گیری یا خشت زنی
  5. خشک کردن خشت‌ها
  6. پختن آجر

ابعاد آجر فشاری

همان طور که بیان شد آجرهای فشاری یا گری از قدیمی ترین انواع آجر است. ابعاد آجر گری برابر با cm ۵/۵×۱۱×۲۲ است. علاوه بر این در اندازه cm ۵×۱۰×۲۰ سانتی متر نیز ساخته می شوند. وزن آجر فشاری حدود ۲/۵ کیلوگرم هستند.

ابعاد آجر سه سانتی

این نوع از مصالح در نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و در انواع رنگ های قرمز، سفید و لیمویی تولید می شوند. ابعاد آن ۳×۱۱×۲۲ سانتی متر است . علاوه بر این، در ضخامت های ۳/۵ و ۴ سانتی متر نیز تولید می شوند.

ابعاد آجر سفال سوراخ دار

این نوع از مصالح به صورت سوراخ دار تولید می شوند که این امر موجب کاهش وزن آجر می شود.
ابعاد آجر سفال وابسته به نوع تولید و کارخانه سازنده بوده و با تغییر هر یک از این پارامترها، تغییر می یابد.
معمول ترین اندازه آجر سفالی عبارت است از cm ۵×۹×۱۹/۵، cm ۵×۱۰×۲۰، cm ۵×۱۰/۳×۲۱/۵، cm ۴×۱۰/۳×۲۱/۵، cm ۵/۵×۱۰×۲۱/۵، cm ۴×۱۰×۲۲ و cm ۵/۵×۱۰×۲۲. همچنین ضخامت جداره های آن حدود ۸ میلی متر است.


کاربردهای آجر در ساختمان

تا این قسمت از مقاله با انواع مختلفی از آجر ها آشنا شدیم. همان‌طور که متوجه شدید تنوع آجرهای ساختمانی بالاست و کاربرد های متنوعی نسبت به مواد تشکیل دهنده و ویژگی هایی که از طریق پخت به دست می آورند، دارند.

آجرهای ساختمانی به واسطه ویژگی های متعددشان در هر مرحله از ساختمان سازی از فوندانسیون تا نمای ساختمان به کار برده می شوند. آجرهای ساختمانی به دلیل کاربرد بیشتر و قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی که وجود دارد، در پروژه های مختلف ساخت و ساز استفاده می شود.

همچنین آجرها با توجه به حمل آسان، اندازه کوچک و سهولت استفاده، کاربردهای مختلف و متنوعی دارند. در ادامه به کاربردهای آجر اشاره می کنیم:

  • کف سازی به خاطر مقاومت سایشی مناسب
  • پی سازی به خاطر مقاومت فشاری مناسب
  • عنصر تزئینی و دکوراسیون ساختمان
  • دیوار پوشی و نما چینی به خاطر مقاومت در برابر دما و رطوبت
  • معماری مانند دهانه ¬های وسیع به صورت قوس، طاق، گنبد، گوشواره، مقرنس


خصوصیات یک آجر ساختمانی مناسب

تخلخل و نفوذ پذیری کم

یک آجر با ویژگی های مناسب باید نفوذ پذیری کمی داشته باشد تا باعث شود از نفوذ آب در آن جلوگیری شود. این عمل باعث می شود که ترکیدگی و اعمال فشار بر اثر حجم آجر صورت نگیرد.


عایق حرارت

آجر ساختمانی باید در مقابل انتقال گرما و سرما عایق باشد. ویژگی یک اجر خوب; عایق بودن آن است. برای افزایش این خاصیت در آجر از طریق افزایش; مواد آلی و سوختن آن در کوره و ایجاد تخلخل غیر موثر عمل می گردد.


مقاومت مناسب

میزان مقاومت آجر را در مقابل عوامل شیمیایی و مکانیکی نشان دهنده کیفیت یک آجر خوب است. مقاومت مناسب در برابر خراش، سایش و انحلال از ویژگی های یک آجر مناسب است.


مقاومت فشاری مناسب

مقاومت فشاری مناسب برای آجر معمولی بین 100 تا 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و برای آجر های مرغوب 300 تا 400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.


مقاومت خمشی مناسب

مقاومت خمشی آجر بستگی به مقاومت فشاری آن دارد; مقاومت خمشی آجر را با قرار دادن آن روی دو تکیه گاه; به فاصله 18 سانتی متر و وارد کردن بار در مرکز آن اندازه گیری می کنند.


نداشتن ناخالصی بالا

آجر باید ناخالصی های آهن و مواد کمک ذوب و نیز قلوه های آهکی در حد معقول و مجاز داشته باشد.


وزن مخصوص

وزن مخصوص آجر های معمولی 1500 کیلوگرم بر متر مکعب و برای آجر های مرغوب 1800 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب است.


نداشتن تاب، فرو رفتگی و برآمدگی

اگر آجر از میزان مناسب مواد اولیه استفاده شده باشد، باعث می شود آجر به شکل تمیز و منظم شکل بگیرد.
وجود رس بیش از حد معمول، شوک های حرارتی درون کوره و روش خشک شدن نامناسب و وجود قلوه های آهکی و غیره باشد می تواند باعث نادرست شکل گرفتن آجر شود.


دارا بودن شکل منظم

انواع آجر مرغوب باید شکل هندسی منظم با سطوح صاف و گوشه های تیز داشته باشد.


انتقال صدا

مقاومت در عبور صدا از یک طرف به سمت دیگر امر بسیار مهمی در انتخاب مصالح دیوار به شمار می رود.


جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع آجر پرداختیم. با توجه به; میزان مواد اولیه به کار رفته در آجر، نحوه پخت و دیگر عوامل آجر ها; خصوصیات متفاوتی دارند. برخی از آجرها; برای نمای ساختمان به کار می روند. برخی دیگر از آجرها; برای دکوراسیون داخلی به کار می روند. برخی از آجرها; به دلیل مقاومت و استحکام برای پی و فونداسیون ساختمان به کار گرفته می شوند.

همچنین بعضی از انواع آجر برای دیوار به کار برده می شوند. آجرهایی با وزن سبک تر برای سقف کاربرد دارند. ویژگی های آجر باعث می شود تا در قسمت های با انحنا و قوس هم بتوان از آن‌ها استفاده کرد. برای خرید آجر سفال و اطلاع از قیمت های آن می توانید به وب سایت مراجعه کنید.

سخن آخر

افتخار آن را داریم تا موضوعات زیر را جهت مطالعه بیشتر خدمتتان معرفی نماییم. این مطالب را در سایت آجر وطن مطالعه نمایید

آجر سفال –  کارخانه آجر سفال اصفهانفروش آجر و سفالآجر سفال ۱۰ سانتیبلوک سفال فوم دارخرید اینترنتی آجر ده سوراخقیمت فروش اینترنتی آجر سفال اصفهانکارخانه آجر لفتونآجر لفتون ۵.۵ سانتیآجر ده سوراخآجر لفتون قرمز

مطالب آموزشی مرتبط با آجر

در بخش مطالب آموزشی آجرسفال وطن می توانید مطالب مرتبط با آجرسفال را مطالعه نمائید و دانش کاملی از شناخت انواع آجر سفال، تفاوت انواع آجر سفال با یکدیگرکه این امر سهولت در انتخاب آجرسفال و خرید آجر سفال مناسب مورد نیاز شما را تامین می نمائید.

کفپوش آجری، دوام بالایی دارد.

ویژگی های کفپوش آجری چیست ؟

کفپوش آجری یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای تزئین فضاهای داخلی و خارجی است. حال ممکن ایت این سوال برایتان پیش‌آید که ویژگی‌های کفپوش آجری چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال می‌توانید تا پایان این مقاله با ما باشید. بهتر است بدانید که کفپوش‌های آجری، زیبایی و طراحی منحصر به فردی به همین دلیل یک گزینه […]

ماندگاری بالا آجر در ساخت و ساز

دلایل استفاده از آجر در ساخت و ساز

وقتی به ساخت‌و‌ساز فکر می‌کنیم، آجر یکی از عوامل بنیادی و اساسی است که در زمینه این صنعت با ارزش بسیار بالا شناخته می‌شود. آجر، به تنهایی نه تنها یک مصالح ساختمانی است بلکه نمادی از تاریخ و اصالت نیز محسوب می‌شود. استفاده از آجر در ساختمان‌ها،  به دلیل پایداری، مقاومت، و زیبایی طبیعی که […]

شومینه آجری شیک ساخته شده از آجر

شومینه آجری از چه آجری ساخته می شود ؟

در دنیای امروزی پر از فن‌آوری و نوآوری، همواره به دنبال راهی برای احساس آرامش از زندگی در محیط‌های زیبا و گرم هستیم. از راه‌حل‌های ارزان و شگفت‌انگیز برای ایجاد این حس زیبایی، استفاده از شومینه آجری است. یکی از مسایل اساسی در ساخت یک شومینه آجری، انتخاب آجر مناسب می‌باشد. آجر، به عنوان سنگ […]

انواع نمای آجر و سنگ در ساختمان سازی

انواع نمای آجر و سنگ در ساختمان سازی

نمای آجر و سنگ، به عنوان یکی از عناصر مهم و جذاب در زیبایی و استحکام ساختمان‌ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. آجر و سنگ به عنوان مصالح سنتی با تاریخچه‌ای بسیار قدیمی، از زمانهای دور تاکنون جزئی اساسی از معماری ساختمان‌ها بوده‌اند. انواع نمای آجر و سنگ در ساختمان سازی نه تنها زیبایی […]

کلمات کلیدی مرتبط با آجر سفال

آجر سفال جزو یکی از پر مصرف ترین مصالح مورد استفاده در دیوارهای ساختمانی است، که از خاک رس و آب تشکیل می شود و بافت بسیار سبک و مستحکمی دارد.آجر سفال بیشتر در دیوار چینی و دیوار کشی کاربرد دارد. آجر سفال وطن یکی از معتبرترین مراکز فروش آجر سفال در تمام شهرهای کوچک و بزرگ ایران است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم انواع مختلف این محصول با کیفیت، رنگ و قیمت های مختلف را به مشتریان عرضه می نمائید.

  • آجر سفال اصفهان
  • سفال
  • آجراصفهان
  • پخش آجر اصفهان
  • قیمت آجر سفال
  • خرید آجر اصفهان
  • قیمت آجر سفال 15*20 اصفهان
  • قیمت سفال 15 سانتی
  • قیمت سفال 15 سانتی فوم دار
  • تیغه سفال فوم دار ثبات 15 سانتیمتری
  • قیمت آجر سفال 15×20 فوم دار اصفهان
  • قیمت آجر سفال فوم دار 15×40 سانتی اصفهان
  • قیمت سفال 15 سانتی تهران
  • قیمت سفال 15 سانتی اصفهان
  • قیمت سفال 15 سانتی قزوین
  • قیمت آجر سفال 15*20 مازندران
  • لیست قیمت سفال تهران
  • قیمت سفال یونولیت دار تهران
  • سفال فوم دار 15
  • قیمت سفال 10 سانتی تهران
  • قیمت سفال 10 سانتی امروز
  • قیمت سفال 10 سانتی اصفهان
  • قیمت سفال 10 سانتی تبریز
  • قیمت سفال 15 سانتی تبریز
  • قیمت سفال 15 سانتی تهران
  • قیمت سفال فوم دار تهران
  • قیمت سفال 15 سانتی اصفهان
  • قیمت تیغه سفالی
  • قیمت آجر ماشینی سوراخ دار
  • ابعاد آجر سفال 10 سانتی
  • قیمت بلوک تیغه 10 سانتی
  • آجر سفال 40*20*15 اصفهان
  • آجر سفال فوم دار20*20*15
  • آجر سفال 40*20*15 اصفهان
  • آجر سه گل اصفهان
  • سفال صادراتی
  • آجر سفال تیغه
  • آجر سفال تیغه 7*20*20
  • آجر سفال نیمه 10*20*20
  • آجر سفال نیمه 20*20*20
  • آجر سقفی 40*25*25
  • آجر سقفی 50*25*25
  • کارخانه آجر سفال اصفهان
  • سفال تیغه 15
  • آجر سفال ۸ سانتی
  • آجر سفال فوم دار ۱۵×۴۰ سانتی
  • آجر سفال فوم دار ۲۰×۲۰ سانتی
  • آجر سفال ۱۵ سانتی
  • آجر سفال قرمز ۲۰*۴۰
  • آجر سفال قرمز ۲۰×۲۰
  • آجر سفال ۱۰ سانتی درجه ۲
  • آجر سفال ۲۰×۲۰×۲۰
  • آجر سفال ۸ سانتی درجه یک
  • آجر سفال ۱۵ سانتی درجه ۲
  • آجر سفال فوم دار ۱۵×۲۰ سانتی
  • آجر سفال ۱۰ سانتی
  • آجر سفال ۱۵ سانتی درجه ۲
  • آجر سفال قرمز ۲۰×۲۰
  • آجر سفال ۲۰×۲۰×۷
  • آجر سفال فوم دار ۱۵×۴۰ سانتی
  • آجر سفال ۲۰×۲۰×۵.۵
  • آجر تیغه سفال ۱۰
  • آجر تیغه سفال ۱۵ درجه یک
  • دیوارچینی با آجر سفالی
  • قیمت آجر سفال 15*20 مازندران
  • آجر سفال 15
  • آجر ده سوراخ
  • آجر سفال تیغه
  • آجر ۱۰ سوراخ قرمز
  • سفال تیغه ای
  • تیغه سفالی
  • سفال سقفی
  • سفال سقفی ۵۰×۲۰×۲۰
  • "۴۰ × ۲۵ × ۲۵ سفال سقفی "
  • "۵۰ × ۲۰ × ۲۰ سفال سقفی "
  • "۵۰ × ۲۵ × ۲۰ سفال سقفی "
  • 20*30*50 سفال سقفی
  • 20*20*60 سفال سقفی
  • سفال ۱۵ فوم دار
  • سفال تیغه ۱۵ فوم دار
  • سفال تیغه ۱۵
  • سفال سقفی ۵۰×۲۰×۲۵
  • قیمت آجر ده سوراخ اصفهان
  • آجر سفال درجه یک
  • تیغه ده سانتی
  • سفال تیغه ۱۰
  • فروش و ارسال آجر اصفهان
  • کاربرد سفال تیغه۱۰
  • سفال تولید شده
  • سفال تیغه ۷
  • سفال تیغه دیواری ۷
  • قیمت آجر فشاری
  • کارخانه آجر اصفهان
  • قیمت آجر نسوز کوره
  • تولید آجر
  • فروش سراسري اجر اصفهان
  • آجر لفتون قرمز درجه یک صادراتی
  • درج آگهی برای آجر سفال
  • تبلیغات برای آجر سفال
  • ابعاد آجر سفال 10 سانتی
  • وزن آجر سفال 15
  • وزن آجر سفال سقفی
  • آجر سفال عایقدار ۱۵ سانتی درجه یک
  • آجر سفال ارزان
  • محصولات آجر سفال
  • آجر تو کار زبره
  • قیمت آجر فشاری
  • قیمت آجر قزاقی
  • قیمت آجر گری
  • آجر های ماشینی
  • آجر شیل
  • آجر نسوز
  • آجر آنتیک
  • آجر صخره ای
  • آجر شیل آنتیک
  • آجر نما ده سوراخ
  • آجر نما قزاقی
  • آجر نما لعابی
  • آجر نما زرد درجه یک 4 سانتی
  • آجر نما زرد 5 سانتی درجه یک
  • آجر لفتون 5.5 سانتی
  • آجر نما لفتون زرد درجه یک
  • آجر نما ده سوراخه 7 سانتی
  • اجر لفتون سه طرف نما
  • آجر لفتون سه طرف نما
  • آجر نما 10 سوراخ
  • آجر نما زرد
  • قیمت آجر ماشینی سوراخ دار دامغان
  • قیمت آجر سفال
  • قیمت آجر سوراخ دار تهران
  • قیمت آجر نما
  • قیمت ماسه
  • قیمت مصالح ساختمانی
  • قیمت آجر سرخ
  • قیمت آجر ماشینی سوراخ دار دامغان
  • قیمت آجر سفال
  • قیمت آجر سوراخ دار تهران
  • قیمت آجر نما
  • قیمت ماسه
  • قیمت مصالح ساختمانی
  • قیمت آجر سرخ

پرسش و پاسخ مرتبط به آجر سفال

  • چرا بهترین آجر برای دیوار چینی آجر سفال است ؟

    آجر سفال به دلیل قیمت مناسب و استحکام بالا مورد پسند اکثر پیمانکاران و ساختمان سازان می باشد که در ساخت و ساز استفاده می نمایند. آجر سفال به دلیل بافت سبک بهترین گزینه جهت استفاده در دیوار چینی می باشند.نکته ای باید رعایت شود آجر سفال نباید برای دیوارهای باربر استفاده شود.

  • هزینه آجر سفال در دیوار چینی به صورت متری حساب می شود. که بر اساس ابعاد آجر سفال و هزینه حمل و نقل متفاوت است. با توجه به نوسانات قیمت ها و هزینه حمل و نقل آجر سفال که به تعداد نیرو به کار گرفته شده و هزینه مسیر وابسته است متغیر است شما می توانید با مشاوران و کارشناسان آجر سفال وطن در ارتباط باشید تا بهترین قیمت ها را از ما بخواهید.

  • - آجر سفال مرغوب داراي شكل هندسي كامل و منظم می باشد.
    - رنگ آجر سفال بايد یکپارچه باشد. این مسئله نشان دهنده یکنواخت بودن مواد بکار رفته در ساخت و پخت آجر سفال می باشد.
    - بافت آجر سفال بايد یکدست باشد.
    - سطح آجر سفال باید بدون حفره و آلوئك باشد.
    - آجر سفال باید به گونه ای سخت و همگن باشد که با کشیدن ناخن بر روی آن خط نیفتد.
    - آجر سفال مرغوب در برخورد با آجر سفال دیگری باید صدای زنگ دهد زیرا این صدا نشان دهنده سلامت آجر سفال می باشد.
    - آجر سفال مرغوب باید آب کمی را جذب کند زیرا آجر سفال پوکی که آب جذب می کند در فصل سرما یخ می زند و خرد می شود.
    - آجر سفال سالم شوره نمی زند اگر چنین چیزی اتفاق افتاد یعنی املاح، نمک ها و آهک آن بیش از حد است و آجر سفال نامرغوب است.

  • در ساختمان سازی مدرن و امروزی، دیوارها دیگر نقش باربری ندارند و وزن وارد شده از طریق اسکلت ساختمان به فونداسیون و زمین منتقل می شود، از این رو دیوارها نیاز به استحکام اضافه ندارند بنابراین انتخاب آجر سفال در بهینه شدن هزینه و کاهش وزن ساختمان نقش به سزایی دارد از اینرو اهمیت استفاده از آجر سفال مرغوب مشخص می شود.

  • آجر سفال وطن در اصفهان با عرضه آجرسفال به دلیل کیفیت و مرغوب از محبوبیت خاصی بین مشتریان در سراسر کشور برخوردار است. مجموعه سفال وطن به صورت اختصاصی فروش و ارسال آجر سفال اصفهان می پردازد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط و مشاوره آجر سفال با قیمت مناسب و میزان آجر مورد نیاز در متر مربع از طریق فرم درخواست آجر و قسمت تماس با ما با کارشناسان و مشاوران آجر سفال وطن در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی